Cât costă cea mai ieftină maşină electrică listată pe site-ul Autovit (Auto) - www.infoziare.ro 

Cât costă cea mai ieftină maşină electrică listată pe site-ul Autovit (Auto)

Cât costă cea mai ieftină maşină electrică listată pe site-ul Autovit (Auto)

Cât costă cea mai ieftină maşină electrică pe care o poţi cumpăra din România? Cam cât un Logan la mâna a doua. Dar care sunt dezavantajele? În mod inevitabil, moda vehiculelor electrice începe să-i cuprindă şi pe români. Numai că în ţara noastră venitul mediu al cumpărătorului de rând nu prea se potriveşte cu preţul unei unui vehicul electric nou, preţul unui model entry-level pornind de la puţin peste 24 mii de euro (valabil pentru modelul Renault Zoe), iar asta doar după includerea subvenţiilor deja generoase acordate de Statul Român. Momentan, cu fondurile complet epuizate, programul RABLA permite obţinerea unui voucher de 45.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric şi 20.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii nu mai mare de 50 grame CO2 per km. Chiar dacă nu la fel de variată precum oferta de vehicule second-hand convenţionale, selecţia de vehicule cu propulsie electrică oferă din ce în ce mai mult opţiuni, unele chiar rezonabile din punct de vedere al raportului calitate/preţ. Începând de la gama cea mai de jos, oferta porneşte cu vehicule electrice neconvenţionale şi modele no-name importate direct din China. Pentru entuziaştii fără pretenţii la partea de confort, care vor doar să se strecoare prin traficul urban cu costuri apropiate de zero, găsim modelul . Cu preţ de 3.850 euro pe Autovit, vehiculul aproximativ cu forma unui ATV oferă „luxul” unui habitaclu complet închis, care te va proteja de ploaie şi vânt. Pentru frig şi căldură extremă, va trebui să improvizezi alegând cu grijă îmbrăcămintea folosită. În schimb, vânzătorul promite autonomie de 70-100 km obţinută cu 4 ore de încărcare la o priză obişnuită cu 220v, mai mult suficient pentru naveta zilnică spre serviciu. În schimb, pentru cumpărături la supermarket va trebui să limitezi serios numărul bagajelor, iar de plimbări în doi, nici nu poate fi vorba. Trecând rapid prin segmentul no-name, găsim modelul o maşină electrică aproape la fel de înghesuită, dar cu două locuri şi aspect aproape normal. Căutând mai multe detalii pe internet, aflăm că în locul bateriilor cu Litiu avem clasici acumulatori cu Plumb, motor de 5 CP şi o autonomie neprecizată, care variază în funcţie de numărul acumulatorilor strecuraţi în compartimentul din spate. Cu o treaptă de performanţă mai sus, este un mini-jeep chinezesc echipat cu motor de 6CP şi acumulator cu Plumb de 120Ah, care ar trebui să ofere autonomie de 100Km, probabil nu la viteza maximă de 45 km/h. Încărcat peste noapte (timp 6-7 ore), modelul va întoarce cu siguranţă priviri în timpul plimbărilor prin oraş, chiar dacă nu din cele mai bune motive. Şi mai scump, dar absolut nou, găsim Aixam City, o maşină electrică pentru doi pasageri care poate fi condusă începând de la vârsta de 16 ani pe o distanţă de 120 Km în mers constant, fără accelerări sau frânări bruşte. Acumulatorul cu tehnologie neprecizată are timp de încărcare 3,5 ore de la 0 la 100%, folosind priza normală de 220/16A. Preţul de 9500 euro este valabil cu ecotichet de la Administratia Fondului pentru Mediu. Intrând pe terenul maşinilor electrice ”serioase”, găsim modelul Nissan LEAF din 2011, disponibil cu un preţ second-hand de 9000 euro şi un rulaj mai mult decât rezonabil de 70000 Km. Autonomia promisă de 80-120 Km poate varia in functie de stilul de condus si de temperatura ambiantă. Cert este că nici aceasta nu este o maşină pentru plimbări în afara oraşului, decât dacă eşti din categoria temerarilor care nu se tem să rămână pe marginea drumului din când în când. În cazul Nissan LEAF, oferta este destul de variată, preţurile ajungând până spre 12000 euro, în funcţie de anul fabricaţiei. Din păcate, autonomia oferită nu urcă prea mult. Ajungând înapoi la modelul cu care începe acest material, preţul unui exemplar second-hand porneşte de la 13000 euro, valabil pentru un autoturism fabricat în anul 2015 şi echipat cu un acumulator de 22kW, care ar trebui să ofere spre 200 km autonomie, teoretic. În practică, stilul de mers şi uzura acumulatorului vor diminua distanţa acoperită. Ca şi avantaje, avem nivelul de confort similar sau mai bun maşinilor convenţionale din clasa compactă. O alternativă Renault Zoe ar putea fi , disponibil în versiune second-hand la preţul de 12700 euro, fabricat în anul 2019 şi capabil să ofere o putere de până la 150cp pentru sprinturile de la semafor. Dezavantajul - autonomia de numai 70 km în modul full-electric. Avantajul - prezenţa unui motor pe benzină care să te scoată din încurcătură. Merită un vehicul electric second-hand? Având în vedere evoluţia foarte rapidă a tehnologiilor pe segmentul vehicule electrice, probabil că nu. Un vehicul electric second-hand produs în perioada 2010-2016 este aproape cu siguranţă un model din generaţia de debut sau imediat după aceasta, bazat pe tehnologii insuficient testate şi cu semne mari de întrebare pe partea de longevitate. Spre exemplu, primele modele Nissan Leaf şi Renault Zoe sunt recunoscute pentru slaba gestionare termică a acumulatorilor, producătorii acestora descoperind abia mai târziu exact cât de vulnerabilă este tehnologia Li-ion la schimbările de temperatură. Cât despre maşinile electrice bazate pe acumulatori cu plumb, nici nu ar trebui luate în considerare, tehnologia având mult prea multe limitări în ce priveşte densitatea de stocare a energiei şi durabilitatea pe termen lung. Având în vedere preţurile practicate chiar şi pe piaţa second-hand, probabil cel mai înţelept ar fi să aştepţi ca înăsprirea legislaţiei anti-poluare să oblige producătorii auto să coboare şi mai mult preţurile. Un prim pas în direcţia cea bună ar putea fi achiziţionarea unui vehicul cu propulsie hibridă, inclusiv Dacia având în plan lansarea unui astfel de model, cu preţ sperăm comparabil modelelor actuale LoganSandero. În mod inevitabil, efectul se va transmite şi către oferta de vehicule full-electric, preţurile cerute pentru vehicule noi urmând să coboare la un nivel apropiat ofertelor second-hand pe acest segment, aşa cum apar la început de an 2020. În aceste condiţii este puţin probabil ca un vehicul electric achiziţionat la mâna a doua, deja uzat şi cu longevitate incertă a acumulatorului, să mai permită recuperarea investiţiei doar din diferenţa de cost raportată la preţul carburanţilor convenţionali. Citeşte şi: Citeşte şi:   (...) Cuvinte cheie: Subiecte asemănătoare:» » » » » Articol original - , de pe site-ul [citeste]

Actualizata la: 14 ian 2020
Ziarul: Go4it
Link stire: http://feedproxy.google.com/~r/Go4itro-Stiri/~3/g2Aqf9KBFNw/

citeste deschide in pagina noua


Stiri asemanatoare:

Cea mai ieftină mașină electrică are un preț de 6.000 de euro și se vinde pe autovit.ro. Costul de încărcare este de 2 lei/100 km - 50% - Promotor
https://www.promotor.ro/masini-noi/eco/cea-mai-ieftina-masina-electrica-are-un-pret-de-6-000-de-euro-si-se-vinde-pe-autovit-ro-18732626
Nu-i chiar o Tesla, dar cea mai ieftină mașină electrică din lume costă 930 de dolari - 43% - Go4it
https://www.go4it.ro/content/auto/nu-i-chiar-o-tesla-dar-cea-mai-ieftina-masina-electrica-din-lume-costa-930-de-dolari-19150343/
Cât costă cea mai ieftină mașină funcțională din România pe site-urile de specialitate? Ce poți să-ți iei cu 350 de euro? - 42% - AutoBild
https://www.auto-bild.ro/stiri/cat-costa-cea-mai-ieftina-masina-functionala-din-romania-pe-site-urile-de-specialitate-ce-poti-sa-ti-iei-cu-350-de-euro-140146.html
Freze Nikrob – Se lansează o mașină electrică mai ieftină decât Dacia Spring. Cum arată și cât costă? - 42% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/freze-nikrob-masina-electrica-ieftina-dacia-spring-18850337
Reducere de Black Friday 2020 la cea mai ieftină mașină electrică de pe piață. Costă doar 5.100 de euro - 42% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/reducere-de-black-friday-2020-la-cea-mai-ieftina-masina-electrica-de-pe-piata-costa-doar-5-100-de-euro-18778970
Cea mai ieftină mașină electrică costă 5.500 de euro! Se vinde pe eMag, are o autonomie de 120 KM și poate fi încărcată la priza standard - 41% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/cea-mai-ieftina-masina-electrica-costa-5-500-de-euro-se-vinde-pe-emag-are-o-autonomie-de-120-km-si-poate-fi-incarcata-la-priza-standard-18769614
Cea mai ieftină mașină electrică din România costă 3.900 de euro prin Rabla Plus 2021. Livrare în doar 5 zile - 41% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/cea-mai-ieftina-masina-electrica-din-romania-costa-3-900-de-euro-prin-rabla-plus-2021-livrare-in-doar-5-zile-18857186
VIDEO Dacia pregăteşte prima maşină electrică şi promite că va fi cea mai ieftină de pe piaţă. Cât va costa, cum va arăta şi când va fi lansată - 41% - Adevarul
http://adevarul.ro/news/eveniment/video-dacia-pregateste-masina-electrica-promite-cea-mai-ieftina-piata-costa-arata-lansata-1_5cd2d597445219c57e64a15b/index.html
Cea mai ieftină mașină electrică costă 4.500 de dolari. Dacia Spring are un rival care se produce tot în China – GALERIE FOTO - 41% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/masina-electrica-costa-4-500-de-dolari-18830703
Pe ce site-uri mai poți să dai anunț ca să-ți vinzi mașina în afară de autovit și olx? - 37% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/site-uri-anunt-vinzi-masina-in-autovit-si-olx-18833329
Cum arată cea mai ieftină maşină electrică? - 35% - Mediafax
http://www.mediafax.ro/life-inedit/cum-arata-cea-mai-ieftina-masina-electrica-19434539
Cât costă singura Volga de pe autovit.ro. Mașina a fost importată din URSS – GALERIE FOTO - 34% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/cat-costa-singura-volga-de-pe-autovit-ro-masina-a-fost-importata-din-urss-galerie-foto-18777007
Cât costă un Volkswagen Broscuță (”mașina poporului”) pe Autovit.ro? Este cel mai cunoscut VW din toate timpurile - 34% - Promotor
https://www.promotor.ro/stiri-auto/volkswagen-beetle-masina-poporului-autovit-18786694