#europarlamentare2019: Facebook înăspreşte regulile privind transparenţa pentru a preveni ingerinţe străine în campania electorală - www.infoziare.ro 

#europarlamentare2019: Facebook înăspreşte regulile privind transparenţa pentru a preveni ingerinţe străine în campania electorală

#europarlamentare2019: Facebook înăspreşte regulile privind transparenţa pentru a preveni ingerinţe străine în campania electorală

Grupul Facebook a anunţat vineri lansarea unor măsuri privind transparenţa publicitară în UE, prin care care se urmăreşte combaterea încercărilor de intervenţie străină în campania pentru alegerile europarlamentare din luna mai, informează AFP. Aplicate începând de anul trecut în state în care au fost organizate scrutine electorale, în special cu ocazia alegerilor de la mijloc de mandat din Statele Unite, dar şi în Brazilia sau India, aceste măsuri vor obliga orice persoană sau entitate care doreşte să difuzeze pe Facebook şi Instagram, în cadrul UE, publicitate având legătură cu alegerile (în care se face referire la candidaţi, liste sau teme politice mai generale), să se supună unei proceduri de autorizare, a explicat reţeaua de socializare pe site-ul său. Această procedură trebuie urmată în ţara în care persoana publică reclama (ceea ce înseamnă că nu se poate plăti pentru a difuza o campanie dintr-o altă ţară), iar solicitanţii trebuie să furnizeze documente de identitate şi detalii de contact amănunţite care să permită realizarea de verificări. Scopul este acela de a împiedica organizaţiile sau persoanele fizice străine să încerce să influenţeze votul alegătorilor europeni prin intermediul anunţurilor de pe Facebook sau Instagram. Măsurile vor permite, de asemenea, oricărui utilizator să obţină informaţii despre aceste anunţuri publicitare: cine a plătit, care sunt teritoriile vizate, de câte ori au fost vizionate şi ce sumă s-a cheltuit pentru ele. Pe de altă parte, nu va fi posibil să se afle dacă au fost vizate anumite categorii de utilizatori. În plus, toată publicitatea electorală va fi arhivată şi păstrată timp de şapte ani într-o bibliotecă digitală (Ad Library) cu acces liber, ceea ce va permite mass-media, cercetătorilor, politologilor şi ONG-urilor să le studieze. Autorităţile vor putea, de asemenea, să recurgă la această arhivă dacă au nevoie pentru investigaţii. Grupul Facebook îşi va deschide către terţi interfaţa de programare a aplicaţiilor (API) pentru a facilita utilizarea acestor date, conform angajamentului asumat sub presiunea organizaţiilor neguvernamentale, după ce anterior restricţionaseră accesul. Reţeaua mai informează despre crearea unui sistem de identificare a anunţurilor publicitare care încearcă să scape acestor reglementări (inclusiv monitorizarea referirilor la anumite subiecte cu rezonanţă politică precum securitate, valori politice, politică externă, drepturi sociale şi civile, imigraţia sau mediul înconjurător) şi solicită utilizatorii săi să raporteze orice abuz. Concret, procedura de autorizare se deschide vineri, 29 martie, iar Facebook va începe la mijlocul lunii aprilie penalizarea celor care încalcă aceste reglementări, oprirea campaniile acestora, arhivarea lor şi obligarea celor în culpă să urmeze procesul de autorizare. Aceste măsuri disuasive au fost introduse treptat ca urmare a scandalului care a izbucnit în Statele Unite, unde agenţii ruse au folosit reţeaua socială pentru a face campanie în favoarea candidatului Donald Trump în alegerile prezidenţiale din 2016. "Aceste schimbări nu vor împiedica în totalitate abuzurile. Ne confruntăm cu adversari inteligenţi, creativi şi bine finanţaţi, care îşi schimbă tactica atunci când le detectăm acţiunile. Dar credem că va ajuta la prevenirea ingerinţelor din perioada alegerilor", a declarat Richard Allan, membru în conducerea reţelei sociale. Grupul Facebook intenţionează să extindă în iunie la nivel mondial majoritatea acestor măsuri. AGERPRES/(AS - autor: Raluca Anghel, editor online: Daniela Juncu) [citeste]

Actualizata la: 29 mar 2019
Ziarul: AGERPRES
Link stire: https://www.agerpres.ro/stiri/2019/03/29/europarlamentare2019-facebook-inaspreste-regulile-privind-transparenta-pentru-a-preveni-ingerinte-straine-in-campania-electorala--282872

citeste deschide in pagina noua


Stiri asemanatoare:

Facebook își înăsprește regulile privind publicitatea electorală - 42% - Jurnalul National
https://jurnalul.antena3.ro/it/facebook-isi-inaspreste-regulile-privind-publicitatea-electorala-797336.html
Facebook îşi înăspreşte regulile privind publicitatea electorală înaintea alegerilor - 41% - AGERPRES
https://www.agerpres.ro/stiri/2019/01/16/facebook-isi-inaspreste-regulile-privind-publicitatea-electorala-inaintea-alegerilor--242355
Canada înăspreşte legea electorală pentru a stopa „ingerinţele străine” - 32% - Capital
http://www.capital.ro/canada-inaspreste-legea-electorala-pentru-a-stopa-ingerintele-st.html
Facebook înăsprește regulile privind reclamele politice, înainte de alegerile europarlamentare. Decizia, criticată dur de partidele din UE - 31% - Libertatea
https://www.libertatea.ro/stiri/facebook-inaspreste-regulile-privind-reclamele-politice-inainte-de-alegerile-europarlamentare-2589081
Facebook înăsprește regulile pentru live streaming - 30% - Newsweek
https://newsweek.ro/deutsche-welle/facebook-inaspreste-regulile-pentru-live-streaming?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=rss_ultimaora
Facebook înăspreşte regulile pentru Live Stream (Internet) - 29% - Go4it
http://feedproxy.google.com/~r/Go4itro-Stiri/~3/JQIHHhDug2k/
Facebook înăspreşte regulile pentru reclamele politice înaintea alegerilor prezidenţiale de anul viitor din SUA - 28% - AGERPRES
https://www.agerpres.ro/stiri/2019/08/28/facebook-inaspreste-regulile-pentru-reclamele-politice-inaintea-alegerilor-prezidentiale-de-anul-viitor-din-sua--361218
Facebook înăspreşte regulile pentru reclamele politice înaintea alegerilor prezidenţiale de anul viitor din SUA - 28% - Jurnalul National
https://jurnalul.antena3.ro/it/facebook-inaspreste-regulile-pentru-reclamele-politice-inaintea-alegerilor-prezidentiale-de-anul-viitor-din-sua-819877.html
#europarlamentare2019/ Campania electorală - la final - 28% - AGERPRES
https://www.agerpres.ro/stiri/2019/05/25/europarlamentare2019-campania-electorala-la-final--313774
#europarlamentare2019: Nathalie Loiseau a lansat campania electorală a LREM - 27% - AGERPRES
https://www.agerpres.ro/stiri/2019/03/26/europarlamentare2019-nathalie-loiseau-a-lansat-campania-electorala-a-lrem--281467
Facebook înăsprește regulile pentru live streaming, în urma atentatului de la Christchurch. Va investi 6,7 mil. de euro în parteneriate de cercetare cu trei universități pentru a îmbunătăți identificarea facială. - 27% - Biziday
https://www.biziday.ro/facebook-inaspreste-regulile-pentru-live-streaming-in-urma-atentatului-de-la-christchurch-va-investi-67-mil-de-euro-in-parteneriate-de-cercetare-cu-trei-universitati-pentru-a-imbunatati-identifica/
#Romania2019.eu/ Uniunea Europeană îşi înăspreşte regulile privind cele mai persistente şi mai poluante substanţe chimice - 25% - AGERPRES
https://www.agerpres.ro/stiri/2019/03/01/romania2019-eu-uniunea-europeana-isi-inaspreste-regulile-privind-cele-mai-persistente-si-mai-poluante-substante-chimice--267481
Ambasadorul Rusiei la Londra neagă acuzaţiile privind presupuse ingerinţe ale Moscovei în campania pentru referendumul Brexit din 2016 - 25% - Mediafax
http://www.mediafax.ro/externe/ambasadorul-rusiei-la-londra-neaga-acuzatiile-privind-presupuse-ingerinte-ale-moscovei-in-campania-pentru-referendumul-brexit-din-2016-18050469
Câți bani au cheltuit USR, PSD și PNL pentru publicitate online, în campania electorală. USR a investit cel mai mult pe Facebook, PNL – pe Google - 24% - Libertatea
https://www.libertatea.ro/stiri/cati-bani-au-cheltuit-partidele-pentru-publicitate-in-campania-electorala-usr-a-investit-cel-mai-mult-pe-facebook-pnl-pe-google-2645023